3 maj 2018

Myten om stora och lilla björn

Myten om stora och lilla björn eller stora och lilla karlavagnen stod på tur på veckans SO pass. För att bli riktigt vassa på att återberätta en myt så kikade vi på framgångstrappan. Med hjälp av den ska vi sikta riktigt högt och hela tiden utveckla vårt återberättande. 



Först tittade vi på myten och sedan lade vi ut bilderna i kronologisk ordning och återberättade för varandra två och två. Efter det fick var och en fylla i en självkontroll........

Hur gick det för mig att återberätta idag?
Efter det var det dags för för kompiskontroll......
Hur tyckte min kompis att det gick?
Sedan var det dags för parkamraterna att återkoppla till varandra med hjälp av checklistan. 







Slutligen fick eleverna var för sig pricka in sig på kunskapstrappan(var är jag nu?) och även fundera på nästa kliv(vad ska jag göra för att förbättra mitt återberättande?).